Hur krångligt är det att bygga pool med totalentreprenad i Nacka?

Main Home Forums General Cooking Information Hur krångligt är det att bygga pool med totalentreprenad i Nacka?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    kosia
    Participant

Alltså jag trodde helt ärligt att det skulle vara typ “beställ pool, få pool”, men nej… Vi bor i Nacka och ville ha pool med tak, enkel grej trodde vi. Men marken var tydligen helt fel – berg och lera typ. Entreprenören skyllde på planeringen, men vi trodde ju de skulle lösa allt? Ni som gjort det här innan – hur fick ni allt att flyta smidigt? Jag pallar inte mer tjafs med byggsnubbar som bara skyller ifrån sig…

simka
    Participant

Been there, done that! Vi byggde en termopool med pooltak i Saltsjöbaden och fick också problem med marken – men vi anlitade ett gäng som tog hela entreprenaden från start. De gjorde geoteknisk undersökning innan nåt grävdes. Hade vi försökt styra allt själva hade det gått åt skogen. Rekommenderar verkligen att ta in Poolbyggare Nacka direkt – då slipper man trasslet.

bims
    Participant

Okej, jag kanske är lite old school här, men jag tycker inte man ska stressa in i ett poolbygge alls. Vi tog två år att planera vår i Orminge – och det var guld värt. Kollade tomten på våren, ritade på hösten, snackade med grannar om vattennivåer… Allt! När vi väl satte igång gick det som på räls. Så mitt tips? Låt det ta tid. Totalentreprenad i all ära, men du måste själv vara med i varje steg.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.